آموزش کاشت و رشد صحیح باقلا

فیتات به عنوان اینوزیتول هگزافسفات توسط کروماتوگرافی یونی با کارایی بالا  بر اساس کارلسون، برگمن، اسکوگلند، هاسلبلاد و سندبرگ تجزیه و تحلیل شد.

آرد باقلا مخملی با 10 میلی لیتر  به مدت 3 ساعت با استفاده از شیکر آزمایشگاهی استخراج شد سپس 1 میلی لیتر برداشته شد، سانتریفیوژ شد و مایع رویی به ویال HPLC منتقل شد.

تنظیم کروماتوگرافی شامل یک پمپ HPLC برای شوینده و یک پمپ RHPLC (مدل PU-4180؛ Jasco) مجهز به یک ستون محافظ بود.

InsP6 با یک شوینده ایزوکراتیک  میلی لیتر در دقیقه شسته شد، باقلا سبز تحت یک واکنش پس از ستون با نیترات آهن قرار گرفت و با 290 نانومتر در HPLC قابل مشاهده با UV شناسایی شد.

آشکارساز هر نمونه زمان اجرا 7 دقیقه داشت و غلظت InsP6 با استفاده از استانداردهای خارجی که محدوده غلظت 0.1-0.6 میکرومول در میلی لیتر را پوشش می‌داد محاسبه شد.

نسبت‌های مولی  برای تخمین فراهمی زیستی نسبی آهن و روی به ترتیب در ارقام باقالا سبز منجمد و برای نشان دادن اثرات بازدارندگی فیتات‌ها بر این مواد معدنی محاسبه شد جرم مولکولی برای فیتات 660.3 گرم بر مول برای محاسبات استفاده شد.

آنالیز نمونه‌های آرد از ارقام باقلا بوسیله موسسه منابع طبیعی فنلاند طبق روش گوتیرز و همکاران انجام شد.

به طور خلاصه، نمونه های (1 گرم) با آب فوق خالص (30 میلی لیتر) در حمام آب گرم (90 درجه سانتیگراد) به مدت 3.5 ساعت با تکان دادن هر 30 دقیقه استخراج شدند.

سپس نمونه ها در یک حمام آب سرد شده و برای حذف مواد جامد سانتریفیوژ شدند. هیدروکلراید غلیظ (100 میکرولیتر) به مایع رویی (10 میلی لیتر) اضافه شد، و سپس یک مرحله سانتریفیوژ اضافی (10 دقیقه، 2500 گرم) نمونه ها از طریق یک فیلتر غشایی 0.45 میکرومتری فیلتر شدند.

قبل از تجزیه و تحلیل توسط HPLC با آشکارساز آرایه دیودی بر روی ستون آتلانتیس و باقالا سبز تازه به دنبال آن شستشو با گرادیان 50 میلی مول در لیتر بافر فسفات و متانول با 0.2 میلی لیتر در دقیقه تشخیص، سنت لوئیس، MO، ایالات متحده آمریکا) و نانومتر انجام شد.

و برای اهداف شناسایی، طیف از 190 نانومتر تا 450 نانومتر ثبت شد. کمی سازی مجرا با استفاده از منحنی کالیبراسیون برای ویس به دست آمد.

  • منابع:
    1. Nutritional and antinutritional composition of fava bean
  • تبلیغات: 
    1. مشاهده پرنده های عجیب بر روی کره ماه!
    2. فردی که توانست با روغن موتور اینترنت را شارژ کند
    3. پیر زنی که راز جوانی پوستش را فاش کرد
    4. استفاده از گوگرد باعث نبینا شدن شخصی در تهران شد!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *