استفاده از پارکت بر روی دیوار

در واقع، بازدید از مراکش یا هر کشوری با هزار سال کف ساختمان و دیوارهای موزاییک کاشی و سرامیک منبع بسیار قدیمی تری برای ایده کفپوش پارکت به شما پیشنهاد می کند، اگرچه تفاوت اساسی در این است که طراحی هندسی کف پارکت سنتی خواهد بود.

چوب مورد استفاده در کفپوش پارکت اغلب از گونه های مختلف برای دادن رنگ ها و بافت های مختلف است که همچنین بر اساس موقعیت جغرافیایی و در دسترس بودن مواد متفاوت است و طیف محصولات چوبی ممکن است برای برخی تعجب آور باشد.

کف پارکت با استفاده از چوب بامبو، انواع اکالیپت، بلوط، افرا، گیلاس، کاج، چوب ماهون و درخت خرما برای ساخت کفپوش های تزئینی پارکت چوبی واقعی استفاده شده است.

از این میان، در آمریکای شمالی، گونه غالب چوبی که برای کفپوش پارکت استفاده می شود، بلوط است، یا حداقل در سال 1969 بود که 95 درصد پارکت از بلوط ساخته شد و در سه ایالت ایالات متحده تولید شد.

با رها کردن چوب برای لحظه ای، از سنگ مرمر، سرامیک و پلاستیک برای ساخت “کف پارکت” نیز استفاده شده است.

تعریف کفپوش پارکت: کف چوبی ساخته شده از نوارهای چوبی یا بلوک های چوبی سخت که در قالب یک الگوی هندسی تزئینی نصب و چیده شده است.

کف پارکت شکلی از طراحی منبت چوبی است که ممکن است فقط شامل یک حاشیه باشد، فقط یک طرح مرکزی مانند انفجار ستاره یا مدال، یا به طور گسترده در آمریکای شمالی یافت می‌شود، به ویژه در ساختمان‌هایی که بین سال‌های 1865 و 1950 ساخته شده‌اند، که هر کدام مربع‌های تکراری ساخته شده‌اند.

نوارهای چوبی که در طرح های متناوب قرار می گیرند.

در بالا: یک کفپوش پارکت سنتی و ساده نصب شده در فلوریدا این یک نمای نزدیکتر از کف پارکت لمینت آرتا است که زیر پای رقصنده در بالای این صفحه نشان داده شده است.

هر مربع پارکت از چهار نوار بلوط تشکیل شده است. الگوی ساده هندسی کف فقط با چرخش هر مربع 90 درجه نسبت به همسایه هایش به دست می آید.

در فرم مربعی معمولی مانند آنچه در بالا نشان داده شده است، کف پارکت در مربع های 9 اینچ در 9 اینچ ساخته می شود، از قبل مونتاژ شده، با سیم، مش، یا سایر پشتیبان ها در کنار هم نگه داشته می شود.

سایزهای رایج دیگر کف پارکت، 12*12 و حتی 19*19 است.

در بیشتر عکس هایی که در اینجا نشان داده شده است، مربع های پارکت فقط 5/16 اینچ ضخامت دارند، اگرچه کفپوش ها ممکن است در ضخامت های 3/4 اینچی یا حتی بیشتر فروخته شوند.

در زیر، از این پارکت زیبا و بسیار ضخیم‌تر به سبک «قصاب بلوک» در Tlaxcala، مکزیک در سال 2012 عکاسی کردیم.

در تحقیق در مورد ساخت و ساز کف پارکت و تولیدکنندگان متوجه شدیم که برخی از تصاویر و نظرات در مورد آنچه که “کف پارکت” را تشکیل می دهد به هیچ وجه شبیه پارکت سنتی نشان داده شده در بالای این صفحه نیست.

در زیر، از یک مقاله بازاریابی از Belcolor، عکسی است که نویسنده آن را به عنوان کفپوش پارکت توصیف کرده است.

ما همچنین کفپوش های “پارکت” را می یابیم که از برش سنگ مرمر ساخته شده اند یا به طرح ها یا الگوهای سنتی کف پارکت چوبی تبدیل شده اند.

زیبا، اما مطمئناً در تضاد با اولین کفپوش های چوبی پارکت سه بعدی که به طور خاص برای ارائه سطح گرمتر در ورسای نصب شده بودند.

در زیر: دو طرح کف سنگ مرمر “پارکت فرانسوی” از شرکت Marble Systems که به تفصیل در انتهای این صفحه ذکر شده است.

کفپوش مرمر پارکت فرانسوی از marblesystems.com نقل و بحث شده در InspectApedia.com

اما در این مقاله ما به سادگی به یک کف تخته چوب جامد زیبا مانند آنچه در بالا گفته شد اشاره نمی کنیم.

ما به طور محدودتر به “کفپوش پارکت واقعی” اشاره می کنیم: یک سطح کف چوبی که از قطعات کوچکتر چوبی با چیدمان پیچیده تر تشکیل شده است، اغلب کمتر از 1 اینچ عرض و کمتر از 6 اینچ طول دارد، اما به طور قابل توجهی بر اساس طرح و جنس متفاوت است.

در زیر، کف پارکت در خانه ساموئل مورس در Poughkeepsie، نیویورک با الگوی شاه ماهی با حاشیه ساده چیده شده بود.

وجود چند تخته که رنگ آنها با همسایه هایشان مطابقت ندارد ممکن است نشانه ای از بازسازی یا تعمیر قبلی باشد.

برای اکثر مردم، یک کف پارکت پی وی سی واقعی (طراحی شده با چوب هندسی) به معنای زیبایی و تجمل بود.

در زیر نقل قول ریستیلامی از ماکس لوندگرن است:

نویسنده سوئدی، مکس لوندگرن، زمانی که خانواده‌اش در اواخر دهه 40 به یک آپارتمان مدرن نقل مکان کردند، توضیح می‌دهد:

من قبلاً به مالمو رفته بودم، با این حال وقتی جلوی وسایل خانه ایستادم و به خانه‌مان نگاه می‌کردم، خنگ شدم آپارتمان در طبقه چهارم بود.

آسانسور وزوز کرد و من بی نفس آنجا ایستاده بودم: با آسانسورهایی که گیر کرده بودند.

دست زنی وحشت زده را گرفته بودم. مادرم عرق سردی داشت آپارتمان سه اتاق و یک سالن داشت اتاق نشیمن دارای کفپوش پارکت دیواری پلاستیکی بود.

  • منابع:
    1. Parquet Flooring History, Properties, Repairs
  • تبلیغات: 
    1. درآمد خود را تا سال 403 سه برابر کنید!
    2. وجود آب در کره ماه امکان زندگی بشریت را نوید می دهد!
    3. لو رفتن اطلاعات آموزش بافت کاموا توسط نخست وزیر قاجاریه!
    4. ماکارونی در دسته پرمصرف ترین ماده غذایی قرار گرفته است!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *