نارنگی امروز مشهد موجب آفت دهان در کودکان می شود

مرکبات، از جمله نارنگی امروز مشهد، فیبر نامحلول نوعی که در روده تخمیر نمی شود – مانند سلولز و لیگنین فراهم می کنند.

این نوع فیبر با کاهش سرعت انتقال غذا از طریق دستگاه گوارش، احساس سیری را افزایش می دهد. این به نوبه خود به تنظیم اشتهای شما کمک می کند، که ممکن است باعث کاهش وزن شود.

علاوه بر این، تحقیقات نشان می‌دهد که افرادی که فیبر بیشتری دریافت می‌کنند، در مقایسه با افرادی که فیبر کمتری مصرف می‌کنند، بهتر می‌توانند وزن بدن خود را حفظ کنند یا از افزایش وزن جلوگیری کنند.

علاوه بر این، یک مطالعه در لوله آزمایش نشان داد که نوبیلتین از تجمع چربی در سلول های چربی جلوگیری می کند و به طور قابل توجهی فعالیت پروتئین کیناز فعال (AMPK) را افزایش می دهد.

AMPK پروتئینی است که تعادل انرژی سلولی را تنظیم می کند، که ممکن است با تشکیل سلول های چربی جدید مقابله کند.

مصرف نارنگی ممکن است به شما کمک کند مصرف فیبر خود را افزایش دهید، که ممکن است باعث کاهش وزن و جلوگیری از بازیابی وزن شود.

ممکن است از سلامت قلب حمایت کند: آنتی اکسیدان های موجود در نارنگی مانند ویتامین C، نارنگی و نوبیلتین ممکن است سلامت قلب را تقویت کنند.

مطالعات انسانی و حیوانی نشان می‌دهد که ویتامین C ممکن است با کاهش فشار خون و تجمع پلاکت‌ها، بهبود عملکرد رگ‌های خونی، و کاهش سطح تری گلیسیرید خون و کلسترول بد LDL، عوامل خطر بیماری قلبی را کاهش دهد.

به طور مشابه، مطالعات لوله آزمایش نشان می دهد که تانگرتین و نوبیلتین ممکن است به کاهش سطح کلسترول تام و تری گلیسیرید کمک کنند، که خطر ابتلا به تصلب شرایین را کاهش می دهد – تنگی عروق ناشی از تجمع پلاک.

آترواسکلروز یک عامل خطر برای حمله قلبی و سکته مغزی است، نارنگی آنتی اکسیدانی دارد که ممکن است به کاهش عوامل خطر بیماری قلبی کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *