مغز فندق در تبریز موجب افزایش اشتها می شود

شرکت کنندگان پس از چهار هفته از رژیم غذایی که در آن مغز فندق در تبریز 18 تا 20 درصد از کل کالری دریافتی آنها را تشکیل می داد، کاهش قابل توجهی در التهاب تجربه کردند.

علاوه بر این، خوردن 60 گرم فندق هر روز به مدت 12 هفته به کاهش نشانگرهای التهابی در افراد دارای اضافه وزن و چاق کمک کرد.

مطالعه دیگری بررسی کرد که چگونه خوردن فندق بر التهاب تأثیر می گذارد. این نشان داد که خوردن 40 گرم فندق ممکن است پاسخ التهابی را در افراد سالم کاهش دهد.

به طور مشابه، 50 نفر مبتلا به سندرم متابولیک پس از مصرف 30 گرم ترکیبی از آجیل خام – 15 گرم گردو، 7.5 گرم بادام و 7.5 گرم فندق – به مدت 12 هفته، در مقایسه با گروه کنترل، کاهش التهاب را تجربه کردند.

با این حال، اکثر مطالعات نتیجه می گیرند که خوردن فندق به تنهایی کافی نیست. به منظور کاهش التهاب، پیروی از یک رژیم غذایی با کالری کنترل شده نیز مهم است.


فندق به دلیل غلظت بالای چربی های سالم ممکن است به پیشگیری و کاهش التهاب کمک کند. با این حال، عوامل دیگری نیز مهم هستند.

علاوه بر این، فندق را می‌توان با شکلات یا ادویه‌هایی مانند دارچین یا کاین نیز پوشاند تا یک خوراکی شیرین یا تند داشته باشد.

فندق را می توان کامل، ورقه شده، آسیاب شده، خام یا بوداده یافت. آنها معمولاً به عنوان میان وعده خورده می شوند یا به غذاهای پخته شده و سایر غذاها اضافه می شوند. بهتر است آنها را با پوست بخورید.
خط پایین
فندق سرشار از مواد مغذی از جمله ویتامین ها، مواد معدنی، ترکیبات آنتی اکسیدانی و چربی های سالم است.

آنها همچنین ممکن است مزایای سلامتی داشته باشند، از جمله کمک به کاهش سطح چربی خون، تنظیم فشار خون، کاهش التهاب و بهبود سطح قند خون و غیره.

از جنبه منفی، درست مانند سایر آجیل ها، فندق ممکن است باعث واکنش های آلرژیک در برخی افراد شود.

در مجموع، فندق یک منبع عالی و خوشمزه از مواد مغذی است که می تواند به راحتی در رژیم غذایی شما گنجانده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *