معرفی ماهی آزاد دریای شمال کشور

در مورد ماهی آزاد دریای شمال کشور چه می دانید؟ ماهی آزاد دارای چه خواصی می باشد و با چه نامی در بازار خوانده می شود؟ مطلب زیر به معرفی ماهی آزاد پرداخته است.
ماهی آزاد گونه ای از برترین و ماهی خاویار وارداتی کشور محسوب می شود که در دریای شمال ایران با رشد خوبی از این ماهی همراه می باشیم. ماهی آزاد که با نام ماهی سالمون معرفی شده است بیش تر در آب های شیرین تخم ریزی می کنند. البته این ماهی بسیار شبیه به ماهی شیر بوده است با این تفاوت که ماهی قزل آلا از گوشت سفید برخوردار بوده ولی ماهی آزاد از گوشت نارنجی رنگی برخوردار است.
ماهی آزاد از بدنی دوکی شکل و پوستی نقره ای برخوردار است و همچنین بر روی بدن این ماهی خال های سیاهی دیده می شود. ماهی کپور دارای خاویار درشتی بوده است که به رنگ نارنجی می باشد و البته از نظر اقتصادی به صرفه می باشد. این ماهی از انواع مرغوب ترین ماهی شمال کشور محسوب می شود که پرورش آن در ایران صورت می گیرد. البته باید بدانید که ماهی سالمون از گرانترین های شمال کشور می باشد که با قیمت بسیار بالایی به صورت منجمد شده و تازه در بازار به فروش می رسد. ماهی سالمون بیش تر به صورت فیله ای در بازار یافت می شود و البته فیله این ماهی بیش تر به صورت دودی مصرف می شود. در برخی از شهر های شمالی کشور از ورقه نازک ماهی سالمون برای مصرف نان سفید و کره استفاده می کنند و مصرف آن ها به صورت اردور بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *