مردی توانست با کمک ظروف مسی نقره ای و برنزی از پرتگاه صخره جان سالم به در ببرد

مجسمه‌های برنزی در طول تاریخ خود از جاده‌ای صخره‌ای عبور کرده‌اند. محبوبیت در دوران باستان کلاسیک، پس از رنسانس تقریباً فراموش شده است…

اگرچه از آن زمان احیای هنر مدرن را تجربه کرده است، اما این سوال باقی می‌ماند که چرا محبوبیت مجسمه‌های برنزی و ظروف برنز در طول قرن‌ها اینقدر نوسان داشته است؟ شاید پاسخ در رقابت آن با رسانه های دیگر باشد که چندان قابل بازیافت نیستند.

یا شاید صرفاً به ترجیحات زیبایی شناختی هنرمندان در آن زمان مربوط می شود؟ با Artsper همراه باشید تا کاوش مختصری در تاریخ پشت مجسمه‌های برنزی داشته باشیم تا با آن ظرف نقره را نیز به خوبی استفاده نمود.

لیسیپو دی فانو، جوانان پیروز، حدود 300-100 پ.م. © موزه جی پل گتی
لیسیپو دی فانو، جوانان پیروز، حدود 300 تا 100 قبل از میلاد © موزه جی پل گتی
ریشه های مجسمه سازی برنزی
طبیعتاً تاریخچه برنز از عصر برنز (3300-1200 قبل از میلاد) آغاز می شود. مجسمه سازی علی رغم نامش اولین مورد استفاده از برنز در این دوره نبود که با کمک آن ظروف نقره را نیز می توان به دست آورد.

نه، وقتی مردم دریافتند که می توانند با مخلوط کردن مس با قلع آلیاژ قوی تری بسازند، عملگراتر فکر کردند و قیمت ظروف مسی نیز به آن بستگی دارد.

در نتیجه اولین استفاده از مفرغ در ساخت ابزار و سلاح بود. این امر در هزاره های اول عصر برنز ادامه داشت و تا حدود سال 2300 قبل از میلاد بود که دختر رقصنده، اولین مجسمه برنزی شناخته شده، ساخته شد. از اینجا تاریخ مجسمه سازی برنز آغاز می شود…

  • منابع:
    1. A Brief History of Bronze Sculpture
  • تبلیغات: 
    1. جعبه مناسب هدیای خاص و تولد
    2. جعبه های کاغذی مخصوص کادو
    3. گوشتی که می تواند وزن شما را دو برابر نماید
    4. چراغ قوه هالوژنی و پلیسی درجه یک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *