ماهی کیلکا چیست؟

ماهی کیلکا ماهی کوچکی است که در لایه های بالایی و میانی اقیانوس های معتدل زندگی می کند، این ماهی در کشور من در دریای بوهای، دریای زرد و دریای چین شرقی پراکنده است و متعلق به لایه های میانی و بالایی آب های گرم است. ماهی های کوچک، جمعیت ماهی های تخم ریزی 75-140 میلی متر طول و 5-20 گرم وزن دارند. آنچوی یک غذای خوشمزه مغذی و سالم با پروتئین بالا، سرشار از اسیدهای چرب غیراشباع و اجزای اومامی است  که می تواند به غذای میان وعده دریایی تبدیل شود. “هایانگ” یک محصول شور و خشک فرآوری شده از آنچوی جوان است که عمدتاً در شهر Lycium barbarum شهرستان شنگسی تولید می شود و به سه اندازه ریز، متوسط ​​و درشت تقسیم می شود. در غرب اقیانوس آرام شمالی توزیع شده است. تولید ماهی کیلکا داخلی در دریای چین شرقی، دریای زرد و دریای بوهای.

بوم شناسی

ماهی کیلکا ماهی کوچکی است که در لایه‌های میانی و بالایی اقیانوس معتدل زندگی می‌کند، این ماهی در کشور من در دریای بوهای، دریای زرد و دریای چین شرقی پراکنده است و منابع بهره‌برداری نشده آن بین 3 تا 4 میلیون تن است. گونه ماهی با بیشترین زیست توده منبع نیز گونه کلیدی در شبکه غذایی دریای زرد شرق است که صادرات ماهی بسیار افزایش یافته است.

فصل صید

دی ماه فصل زمستان آنچوی است که مرز شمالی پراکنش آن در نزدیکی ایزوترم 7 درجه سانتیگراد، مرز غربی نزدیک ایزوترم 40 متری و مرز جنوب غربی در ناحیه باد سرد در ضلع شمالی واقع شده است. آب ساحلی جیانگسو شمالی، با دمای آب در حدود 8 درجه سانتیگراد. آنچوی در جنوب شرقی به گسترش خود تا قسمت شمالی دریای چین شرقی ادامه داد و مرز شرقی آن حدود 13 درجه سانتیگراد بود. منطقه متراکم 33°15’~34°15′ شمالی، 123°10’~124°20′ شرقی است.
در ماه فوریه دمای آب در بخش مرکزی و جنوبی دریای زرد همچنان کاهش یافت و ماهی آنچوی به سمت جنوب شرقی حرکت کرد.
در ماه مارس، مرز شمالی ماهی کولی در دریای زرد مرکزی در نزدیکی ایزوترم 36 درجه و 30 دقیقه شمالی، 7 درجه سانتی گراد قرار داشت. در قسمت جنوبی دریای زرد با افزایش دمای آب های ساحلی غربی، به سمت غرب منبسط شده و وارد آب هایی با عمق کمتر از 40 متر می شود. خط مرزی صفر در جنوب شرقی در نزدیکی ایزوترم 13 درجه سانتی گراد از ججو به جنوب غربی قرار دارد که جزو ماهی لذیذ در جدول است.

در اوایل ماه می، ماهی آنچوی به تعداد زیادی وارد دریای بوهای شد. در قسمت شمالی دریای زرد، در اوایل ماه مه، تعداد زیادی آنچوی به سمت شمال به سواحل دالیان تا ژوانگه و جزیره هایانگ رسیدند؛ در میانه روز به ساحل دونگگو رسیدند و دیگری در یان و ویوایهای. در بخش مرکزی و غربی دریای زرد در جنوب چنگشانتو، آنچوی های متمرکز در ساحل خلیج هایژو، خوشه های متراکمی را در سواحل ریژائو و جیائونان تشکیل دادند؛ در اواخر ماه مه، با افزایش دمای آب در شرق، آنها به تدریج حرکت کردند. به سمت شرق در عین حال، آنچوی هنوز به طور گسترده در بخش مرکزی و جنوبی دریای زرد پراکنده است.

طعمه ماهی کپور

در اواخر ژوئن، بیشتر آنچوی ها در امتداد سواحل دریای زرد مرکزی و جنوبی تخم ریزی را متوقف کردند و به سمت آب های عمیق تر حرکت کردند و در آنجا با ماهی آنچوی در دریای آزاد ادغام شدند. به طور گسترده در آب های بین 32 درجه و 30 دقیقه شمالی با عمق آب 20 تا 60 متر توزیع شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *