فصل صید ماهی سوف بدون تیغ شمال

بهترین فصل برای صید ماهی شمال کشور چه زمانی می باشد؟ آیا ماهی سوف از ماهیان بدون تیغ به شمار می رود؟ زیستگاه ماهی سوف در کدام کشور است؟
ماهی سوف گونه ای از بزرگترین خانواده از سوف ماهیان بوده است که در آب های شیرین یافت می شود. این ماهی در وزن های زیادی صید شده است و ماهی خاویار سوف دارای وزن 20 کیلوگرم و طول 100 سانتی متر می باشد. در مطلب زیر در مورد بهترین ماهی شمال کشور صحبت شده است و مطالب مربوط به آن گفته شده و می توانید با مرغوب ترین ماهی شمال کشور آشنا شوید.

معرفی لذیذترین ماهی شمال ایران

زیستگاه ماهی سوف: ماهی سوف گونه از برترین ماهی کپور بوده است که زیستگاه اصلی این ماهی در اروپای شرقی و آسیای مرکزی می باشد. این ماهی در همان ابتدا در غرب اروپا یافت شده است و در شرق آسیا پراکنش داده شده است.
ماهی شیر از خصوصیات ظاهری ماهی سوف می توان به رنگ خاکستری متمایل به قهوه ای و همچنین خال های مشکی روز بدن این ماهی اشاره کرد. البته این ماهی دارای نوار های تیره ای بوده است و زمانی که به سن بلوغ می رسند، نوار ها پنهان می گردد. البته پهلو های ماهی سوف جوان به رنگ نقره ای بوده است در حالی ماهی های مسن دار دارای پهلو های طلایی رنگ می باشند.
پوست این ماهی بسیار زبر بوده است و از دندان های تیز و برنده ای برخوردار هستند. البته چشمان این ماهی مانند اردک ماهی بوده است ولی از چشمان آن بزرگتر می باشد و این ماهی زمانی که در حال رشد می باشد دارای 4 دندان جلو بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *