عرضه انواع ماهی آزاد شمال ایران

در مورد ماهی آزاد و خواص آن چه می دانید؟ ماهی آزاد در شمال ایران زندگی می کند یا جنوب کشور؟ عرضه انواع ماهی شمال ایران از کدام سایت صورت می گیرد؟
ماهی خاویار آزاد که به اصطلاح به ماهی سالمون نیز شهرت دارد در آب های شمالی کشور ایران یافت می شود. این ماهی از خانواده آزاد ماهیان به شمار می رود و البته در آب های شیرین تخم ریزی کرده و بعد از آن دوباره به اقیانوس ها پناه می آورد. این ماهی از مرغوب ترین انواع ماهیان شمال کشور محسوب می شود و از بدنی دوکی شکل و کشیده ای برخوردار است. البته ماهی سالمون یا ماهی آزاد دارای فلس های ریزی می باشند و از پوستی نقره ای رنگ برخوردار است. این ماهی بر روی خود خال های سیاه رنگی دارد که باعث شده است رنگ نقره ای بدن ماهی بیش تر دیده شود.
گوشت ماهی سالمون به رنگ نارنجی بوده و همین رنگدانه های گوشت این ماهی باعث شده است تا خواص زیادی را شامل شود. این ماهی دارای خاویار درشت و نارنجی رنگ است و از ارزش اقتصادی و غذایی بالایی برخوردار می باشد. البته ماهی سالمون یا آزاد به صورت فیله ای در بازار به فروش می رسد و همچنین در شمال کشور این ماهی را به صورت دودی مصرف می کنند. ماهی سالمون از اسید آمینه های زیادی برخوردار است و به همین دلیل در افزایش متابولیسم بدن کمک زیادی می کند. البته این ماهی شیر دارای خواص دیگری نیز است که در ادامه بیش تر در مورد آن صحبت شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *