صید گرانترین ماهی شمال ایران

گرانترین ماهی شمال ایران کدام می باشد؟ صید ماهی های شمال از چه زمانی انجام می شود؟ در مورد گرانترین ماهی های شمال ایران بیش تر بدانید.
ماهی شمال از برترین و مرغوب ترین غذای ماهی های کشور محسوب می شوند و البته برای استفاده از آن ها برخلاف ماهی های جنوب نیازی به منجمد کردن آن ها نمی باشد. ماهی های شمال در انواع مختلفی یافت می شوند که از مرغوب ترین آن ها در ادامه صحبت شده است.

ماهی آزاد یا سالمون: ماهی آزاد یا سالمون یکی از گرانترین ماهی شمال کشور ایران محسوب می شود و البته این ماهی از گوشت بسیار مرغوب و خوش طعمی برخوردار بوده است. ماهی سالمون یا آزاد به شکل دوکی بوده و از فلس های ریزی برخوردار می باشد. ماهی آزاد به صورت کامل و فیله ای در بازار به فروش می رسد و همچنین می توان گفت که این ماهی در شمال کشور به صورت دودی نیز مصرف می شود. رنگ گوشت ماهی سالمون نارنجی بوده و البته از طعم بسیار خوبی برخوردار می باشد.

سالمون

ماهی سفید: از گرانترین و خوشمزه ترین ماهی شمال کشور ایران که از گوشت بسیار مرغوبی برخوردار می باشد، ماهی سفید نام دارد. این از جمله ماهیان دوکی شکل بوده است و از فلس های نقره ای و سربی برخوردار می باشد. ماهی سفید در انواع دریایی و پرورشی یافت می شود و نوع دریایی این ماهی بیش ترین طرفدار را به خود اختصاص داده است. ماهی سفید از جمله ماهیان استخوانی است که در کشور ایران با نام جواهر دریای خزر یاد شده است.

سفید

ماهی سوف: از دیگر برترین و مرغوب ترین ماهی های شمال کشور که در ایران به طور قابل توجهی یافت می شود، ماهی سوف نام دارد. این ماهی از پرفروش ترین طعمه ماهی های دریای خزر بوده و بعد از ماهی سفید موردتوجه قرار می گیرد. ماهی سوف برخلاف ماهی سفید که از تیغ های فراوانی برخودار بوده است، این ماهی از جمله ماهیان بدون تیغ دریای خزر محسوب می شود.

سوف

سه ماهی گفته شده در مطلب بالا از گرانترین و مرغوب ترین ماهی شمال کشور معرفی شده اند و البته با وجود قیمت بالایی که دارند از فروش خوبی نیز برخوردار می باشند. در رده بندی ماهی شمال بعد از این سه ماهی، ماهی کپور، کفال، اردک ماهی و… قرار دارند.

صید ماهی شمال ایران

آغاز صید ماهی شمال ایران از 20 مهرماه بوده و تا 15 فروردین ماه ادامه دارد. بیش ترین صید ماهی در شمال کشور مربوط به ماهی سفید، کپور، کفال می باشد و البته صیادان برای صید ماهی شمال به قسمت هایی چون رودخانه های گیلان و مازندران و دریای خزر مراجعه می کنند.
البته در قسمت های جنوبی دریای خزر بیش از 78 گونه از ماهیان شمال زیست می کنند که صید آن ها بسیار راحت تر می باشد.
منبع: ماهی و میگو ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *