صید خوشمزه ترین ماهی شمال کشور

خوشمزه ترین ماهی شمال کشور کدام می باشد؟ صید ماهی های شمال کشور چه زمانی انجام می شود؟ در مورد خوشمزه ترین و لذیذترین ماهی شمال در ادامه مطلب گفته شده است.
ماهی سالمون شمال از دسته ماهیان مرغوب و استخوان دار می باشند که با قیمت های گران و ارزان در بازار به فروش می رسد. ماهی های شمال از گونه های متفاوتی برخوردار هستند که در این مطلب به سه نمونه از لذیذترین و خوشمزه ترین ماهی شمال اشاره شده است.

معرفی لذیذترین و خوشمزه ترین ماهی شمال

ماهی آزاد: یکی از لذیذترین ماهی شمال کشور که با قیمت بسیار گرانی نیز به فروش می رسد، ماهی آزاد می باشد. این ماهی با نام سالمون نیز معرفی شده است و دارای گوشت نارنجی رنگی می باشد. ماهی سالمون به صورت فیله ای در بازار به فروش می رسد و از نمونه ماهیان وارداتی است. گوشت لذیذ و خوش طعم ماهی سالمون بیش از هر چیزی مورد توجه قرار می گیرد. ماهی سالمون از بدنی دوکی شکل و کشیده ای برخوردار بوده و فلس های ریز این ماهی بیش تر به چشم می خورد.

ماهی آزاد

ماهی سفید: از مرغوب ترین انواع ماهی شمال کشور که از فروش خوبی نیز همراه می باشد، ماهی سفید نام دارد. این ماهی از جمله برترین ماهی های شمالی است که در انواع دریایی و پرورشی یافت می شود و البته باید بدانید که ماهی دریایی از نظر مرغوبیت بسیار بهتر از ماهی پرورشی است. ماهی سفید نیز دارای بدنی دوکی شکل بوده و در دو نوع نر و ماده وجود دارد که نوع نر آن در هنگام تخم ریزی از برجستگی های سفید رنگی برخوردار می شود که در ماهی ماده دیده نمی شود.

ماهی سفید

ماهی سوف: از مرغوب ترین و گرانترین ماهی دریایی شمال کشور که بعد از ماهی سفید بیش ترین فروش را در بازار به خود اختصاص داده است، ماهی سوف نام دارد. این ماهی از مرغوب ترین ماهی های شمالی محسوب می شود و برخلاف ماهی سفید در این ماهی از خار خبری نیست. البته این ماهی کشیده و دوکی شکل بوده و از فلس های ریزی برخوردار می باشد. ماهی سوف نیز از مرغوب ترین ماهی شمال به حساب می آید و گوشت آن بسیار نرم و سفید می باشد.

ماهی سوف

صید ماهی شمال ایران

فصل ماهیگیری و صید ماهی در شمال کشور از تاریخ 20 مهرماه آغاز می شود و تا 15 فروردین ماه ادامه دارد. البته با انواع روش های مختلف به صید ماهی شمال می پردازند. بیش ترین صید ماهی شمال مربوط به ماهیان سفید، کپور، کفال می باشد و از ارزشمندترین ماهی های شمال محسوب می شوند. البته از محبوب ترین ماهی های شمال کشور می توان به سوف، آزاد و سفید اشاره کرد و این ماهی ها از قیمت بسیار بالایی برخوردار می باشند. بعد از این ماهی ها ارزشمند ترین ماهی های شمال که بیش تر به صید آن ها می پردازند، ماهی کپور، کفال و اوزون برون می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *