صید اردک ماهی شمال کشور

اردک ماهی از ماهیان شمال محسوب می شود یا جنوب؟ اردک ماهی مولی در کشور ایران چگونه صید می شود؟ در مورد اردک ماهی چه می دانید؟ آیا خوردن اردک ماهی جایز است؟
اردک ماهی از جمله ماهیان شکارچی و مهاجم محسوب می شود که از پوزه ای پهن برخوردار است. البته شکل ظاهری و پوزه این ماهی شبیه به اردک می باشد و نام گذاری آن به همین دلیل می باشد. اردک ماهی بیش ترین رشد را در آب های تمیز دارد و البته بیش تری وقت خود را برای شکار می پردازد. این ماهی خود را برای حمله به پرندگان آماده می کند و بیش تر اوقات خود را بر سطح آب ها برای شکار بیش تر می گذراند.
البته بهتر است بدانید اردک ماهیان می توانند تا 183 سانتی متر نیز رشد داشته باشند و بیش ترین وزنی که این ماهیان دارند، 35 کیلوگرم می باشد و همچنین این ماهی می تواند تا 30 سالگی عمر کند. اردک ماهی از بدنی کشیده و دندان های تیز و برنده برخوردار است و می تواند شکار خود را در کوتاه ترین زمان تیکه تیکه کند. این ماهی بر روی بدن خود اشکال مختلفی نقش بسته است که بیش تر شبیه به اثرانگشت می باشند.
رنگ اردک ماهیان خاکستری و سبز بوده و همانطور که در تصویر می بینید، لکه های زیادی بر روی ماهی نمایان می باشد. بهترین غذا برای ادرک ماهیان، ماهیان هستند که از نوع خودشان محسوب می شوند و البته این ماهی آنجل بیش از ماهی کولمه تغذیه می کند. سوف ماهیان، مار ماهی و کپور ماهیان نیز در رژیم غذایی این ماهی می باشند. البته در مورد اندازه غذای اردک ماهی می توان گفت که این ماهیان از غذا هایی تغذیه می کنند که از اندازه 1.3 بدن خود برخوردار هستند.
این ماهیان را می توان ماهیان همه چیزخورا اعلام کرد و بیش ترین غذای قابل استفاده برای این ماهیان، ماهی های کوچکتر از خودشان است. اردک ماهیان از فیله ماهی می باشند که در آب های ساکن و مرداب ها یافت می شوند و از البته می توان از گوشت آن ها برای تغذیه استفاده کرد.

صید اردک ماهی شمال

اردک ماهی همانطور که گفته شد از برترین ماهی های شمال کشور ایران محسوب می شود و البته برای صید این ماهی باید از بچه ماهی و قورباغه ها استفاده کرد. البته حشرات نیز می توانند غذای خوبی برای صید اردک ماهی باشند. البته بسیاری از صیادان از روش های انتظاری نیز برای صید اردک ماهی سالمون استفاده می کنند. در این روش باید ماهی زنده ای را بر سر قلاب قرار داده و بعد از نزدیک شده اردک ماهی به طعمه سریعاً باید طعمه عوض شود. البته باید گفت که این روش کاری سخت و دشوار می باشد و کمتر از آن استفاده می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *