خرید لذیذترین ماهی سوف شمال کشور

ماهی سوف لذیذترین ماهی شمال کشور محسوب می شود که البته در بازار با قیمت بسیار بالایی خرید و فروش می گردد. زیستگاه اصلی ماهی سوف در کجاست؟
ماهی سوف گونه ای از برترین ماهی خاویار  کشور محسوب می شود که دارای ویژگی های منحصر به فردی بوده است. این ماهی از خانواده سوف ماهی به شمار می رود و بیش تر وقت خود را در آب های شیرین می گذراند. این ماهی دارای وزنی برابر با 20 کیلوگرم بوده و طول آن نزدیک به 100 سانتی متر می باشد.
زیستگاه اصلی ماهی سوف در اروپای شرقی و آسیای مرکزی بوده است و همچنین این ماهی در شرق آسیا نیز یافت می شود. ماهی سوف یکی از برترین انواع ماهی های شمال کشور است که از مرغوبیت بالایی برخوردار بوده و البته کیفیت گوشت این ماهی با ماهی شیر برابری می کند. البته این ماهی از گرانترین ماهی شمال کشور به شمار می رود ولی در بازار با وجود قیمت بالا بیش ترین فروش را به خود اختصاص داده است.

خصوصیات ظاهری ماهی سوف شمال

ماهی سوف بیش تر در مناطق بالادست رودخانه ها زندگی می کند و البته در قسمت های مرکزی نیز دیده شده است. ماهی سوف بیش تر در زمان غروب و طلوع آفتاب به شنا می پردازد و می تواند در آب های شور نیز زندگی کند. این ماهی دارای رنگی خاکستری بوده و خال های مشکی بر روی بدن این ماهی نمایان می شود و البته خال های این ماهی با فرا رسیدن دوره بلوغ آن از بین می رود.
پهلوی ماهی سوف در سن جوانی نقره ای رنگ می باشد و قسمت زیرین ماهی سوف دارای رنگ سفید است. در مورد ماهی سالمون می توان به مواردی چون سوف سفید یا معمولی، سوف دریایی یا سیاه، سوف سر بزرگ، سوف سر پهن، سوف سر تیز، سوف بزرگ سر شراتزر، سوف ولگا، سوف رمان و… اشاره نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *