جیوه و رابطه بالای آن در دمای مختلف!

برخی از دماسنج‌های پزشکی، به‌ویژه دماسنج‌های مخصوص دماهای بالا، با جیوه پر شده‌اند. آنها به تدریج ناپدید می شوند. در ایالات متحده، فروش بدون نسخه دماسنج تب جیوه ای از سال 2003 ممنوع شده است.[59]

یکی از کاربردهای جیوه در تلویزیون توشیبا بسیار خوب می باشد.

برخی از تلسکوپ‌های عبوری از حوضه‌ای از جیوه برای تشکیل یک آینه صاف و کاملا افقی استفاده می‌کنند که برای تعیین مرجع مطلق عمودی یا عمودی مفید است.

آینه های سهموی افقی مقعر ممکن است با چرخش جیوه مایع روی یک دیسک تشکیل شوند، شکل سهموی مایع در نتیجه منعکس کننده و متمرکز نور فرودی است.

علاوه بر جیوه لباس مجلسی کوتاه را می توان از مکتن معتبر دریافت نمود.

چنین تلسکوپ‌های آینه‌ای مایع تا ضریب ۱۰۰ ارزان‌تر از تلسکوپ‌های آینه‌ای بزرگ معمولی هستند، اما آینه را نمی‌توان کج کرد و همیشه مستقیماً به سمت بالا اشاره می‌کند.

جیوه مایع بخشی از الکترود مرجع ثانویه محبوب (به نام الکترود کالومل) در الکتروشیمی به عنوان جایگزینی برای الکترود هیدروژن استاندارد است. از الکترود کالومل برای بررسی پتانسیل الکترودی نیم سلول استفاده می شود.

ناگفته نماند برای چاق شدن کودک 7 ساله می بایستی مواردی را رعایت کرد.

[63] آخرین، اما نه کم اهمیت، نقطه سه گانه جیوه، -38.8344 درجه سانتیگراد، یک نقطه ثابت است که به عنوان یک استاندارد دما برای مقیاس بین المللی دما (ITS-90) استفاده می شود.[6]

در پلاروگرافی، هم الکترود جیوه قطره‌ای [64] و هم الکترود قطره‌ای جیوه آویزان [65] از جیوه عنصری استفاده می‌کنند. این استفاده اجازه می دهد تا برای هر اندازه گیری یا هر آزمایش جدید یک الکترود آلوده نشده جدید در دسترس باشد.

ترکیبات حاوی جیوه نیز در زمینه زیست شناسی ساختاری کاربرد دارند.

شما می توانید با دنبال کردن مجموعه اراد برندینگ از مزایای آن نیز برخوردار شوید.

ترکیبات جیوه مانند کلرید جیوه (II) یا تترایودومرکورات پتاسیم (II) را می توان در تلاش برای ایجاد مشتقات اتمی سنگین که می تواند برای حل مشکل فاز در کریستالوگرافی اشعه ایکس از طریق جایگزینی ایزومورف یا روش های پراکندگی غیرعادی به کریستال های پروتئین اضافه شود. .

  • منابع:
    1. Mercury (element)
  • تبلیغات: 
    1. خاصیت یک کف دست خرما
    2. پیدا شدن حوله ای عجیب در خانه ارواح!
    3. نمودار جریان برای تهیه شیر کنجد
    4. دستگاه پرکن مایعات دمیرکو صنعت یگانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *