تفاوت انواع ماهی شمال با جنوب ایران

کدام ماهی از کیفیت بهتر برخوردار می باشد؟ ماهی جنوب یا شمال؟ ماهی شمال و جنوب چه تفاوتی دارند؟ در مورد انواع ماهی شمال ایران چه می دانید؟
امروزه شایعات زیادی در رابطه با ماهی کپور  و جنوب به گوش می خورد. از جمله شایعاتی که در مورد ماهی شمال و جنوب بیان شده است که این ماهی ها از ماهی های جیوه ای به شمار می روند و مصرف آن ها مناسب نیست. البته بسیاری در مورد آلودگی های ماهی شمال بیاناتی داشته اند که در حال حاضر هنوز به اثبات نرسیده است. در مطلب زیر به طور کامل در مورد ماهی شمال و جنوب کشور صحبت شده است.

تفاوت ماهی های شمال و جنوب ایران

از انواع ماهی شمال کشور که از گوشت مرغوبی برخوردار می باشند می توان به ماهی مولی، آزاد و سوف اشاره کرد. این سه ماهی نسبت به دیگر انواع ماهی های شمال کشور دارای گوشت مرغوب و نرمی هستند و از گرانترین ماهی های شمال محسوب می شوند.
در مورد ماهی جنوب می توان گفت که از مرغوب ترین آن ها ماهی شوریده، میش ماهی، سکن، حلوا سفید و هامور می باشد و این ماهی ها نسبت به دیگر ماهی سفید مرغوب تر می باشند. ماهی های شمال و جنوب به ترتیب در دریای خزر و خلیج فارس و عمان یافت می شوند و دارای خصوصیات منحصر به فردی می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *