تعیین جنسیت نوزاد با زیره سبز بوجاری در بندر عباس

زیره دارای مزایای سلامتی مبتنی بر شواهد بسیاری است برخی از آنها از زمان های قدیم شناخته شده اند، در حالی که برخی دیگر به تازگی کشف شده اند.

استفاده از زیره به عنوان ادویه مصرف آنتی اکسیدان ها را افزایش می دهد، هضم را تقویت می کند، آهن را تامین می کند، ممکن است کنترل قند خون را بهبود بخشد و ممکن است بیماری های ناشی از غذا را کاهش دهد.

مصرف دوزهای بالاتر به شکل مکمل با کاهش وزن و بهبود کلسترول خون مرتبط است، اگرچه تحقیقات بیشتری مورد نیاز است من شخصا ترجیح می دهم از زیره در آشپزی استفاده کنم تا به عنوان مکمل. به این ترتیب، من از مزیت دهم زیره سبز بوجاری استفاده می کنم خوشمزه است.

زیره سبز

زیره سبز (Cuminum cyminum L) گیاهی برگی است که در چین، هند، خاورمیانه و منطقه مدیترانه تا سطح زمین رشد می کند میوه این گیاه دانه زیره نامیده می شود و به عنوان ادویه در سرتاسر جهان رایج است زيره به موضوع تحقيقات پزشكي تبديل شده است، زيرا شواهد حكايتي ادعا مي كنند كه انواع فوايد براي سلامتي دارد.

بیشتر مزایای ادعا شده زیره به هضم، سیستم ایمنی و گردش خون شما مربوط می شود برخی از مزایای زیره را می توان با مطالعات بالینی نشان داد، در حالی که اثبات برخی از آنها دشوار است.

دانه های زیره حاوی مواد طبیعی هستند که به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کنند این بدان معناست که این مواد (به نام های آپیژنین و لوتئولین) از موفقیت رادیکال های آزاد کوچکی که به سلول های سالم حمله می کنند جلوگیری می کنند آنتی اکسیدان ها به شما کمک می کنند تا احساس سلامتی و انرژی بیشتری داشته باشید و از پیری پوست جلوگیری می کنند.

طبق برخی آزمایشات، به نظر می رسد زیره این توانایی را دارد که سلول های سرطانی را از تکثیر جلوگیری کند در یک مطالعه، موش هایی که زیره سبز تغذیه شده بودند از سرطان روده بزرگ محافظت شدند محققان در مطالعه دیگری دریافتند که از میان 9 گیاه و ادویه محبوب، ریحان و زیره قوی ترین گیاهان ضد سرطان هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *