بهترین بازار ماهی فروشان شمال ایران

آیا می دانید بازار ماهی فروشان شمال کشور کجاست؟ بهترین ماهی شمال ایران کدام می باشد؟ آیا در هنگام خرید ماهی می توانید از روی ظاهر به نوع ماهی پی ببرید؟
ماهی های شمال ایران در دسته بندی های مختلفی به بازار عرضه می گردند که هر کدام دارای ویژگی های ظاهری و خصوصیات منحصر به فردی می باشند. در این مطلب سعی شده است تا از مرغوب ترین ماهی شمال کشور صحبت شود و البته برای شناخت بیش تر ماهی ها از شکل ظاهری آن ها اطلاعاتی در اختیار خوانندگان قرار گرفته شده است.

معرفی انواع ماهی شمال کشور

ماهی آزاد: از انواع عالی ترین و مرغوب ترین ماهی شمال کشور، می توان به ماهی آزاد یا ماهی سالمون اشاره کرد. این ماهی دارای بدن دوکی شکل و کشیده بوده و بدن این ماهی را رنگ خاکستری پوشانده است. البته بر روی بدن این ماهی خال های سیاه رنگی دیده می شود و اشپل ماهی سالمون نارنجی بوده و برای درمان بسیاری از بیماری ها مفید می باشد. البته ماهی سالمون در بازار کشور به صورت دودی و فیله ای عرضه می گردد و همچنین از مرغوب ترین و گرانترین ماهی شمال محسوب می شود.

ماهی آزاد

ماهی سفید: گونه ای دیگر از معروف ترین ماهی شمال کشور که البته از گرانترین ماهی شمال به شمار می رود، ماهی سفید می باشد. این ماهی از جمله ماهی های استخوانی دریای خزر بوده که دارای تیغ های فراوانی است و از گوشت سفید و مرغوبی تشکیل شده است. البته با وجود قیمت بالای ماهی سفید بیش ترین فروش را در بازار به خود اختصاص می دهد و این ماهی در انواع دریایی و پرورشی یافت می شود.

ماهی سفید

ماهی سوف: یکی از مرغوب ترین و گرانترین ماهی شمال ایران که البته از خرید و فروش زیادی برخوردار بوده است، ماهی سوف نام دارد. این ماهی از جمله ماهیان بی خار شمال کشور می باشد و از گوشت سفید و مرغوب برخوردار است. البته فروش این ماهی بعد از ماهی سفید دریایی بوده است و از قیمت بالایی برخوردار می باشد.

ماهی سوف

ماهی کفال: این ماهی دارای بدن دوکی شکل و نقره ای رنگ بوده است و از پوزه ای کند و دندان های ریزی برخوردار می باشد. ماهی کفال دارای فلس های درشتی بوده و گوشت آن سفید است ولی از گوشت سفتی برخوردار می باشد. ماهی کفال از جانب روس ها وارد دریای مازندران شد و البته این ماهی از محبوب ترین ماهی های صید شده در دریای خزر می باشد و صید ماهی کفال یکی از لذت بخش ترین صید ها به شمار می رود. ماهی کفال به صورت دودی و شور در بازار به فروش می رسد و می توان آن را به صورت سرخ کرده نیز مصرف نمود.

ماهی کفال

بهترین بازار ماهی فروشان شمال کشور

بزرگترین بازار ماهی فروشان در شمال کشور، بازار ساری می باشد و البته این بازار یکی از برترین بازار های ماهی فروشی در ایران معرفی شده است. البته ناگفته نماند یکی از قدیمی ترین بازار ماهی فروشان در شمال کشور، بازار فریدونکنار نام دارد که بهترین مکان برای عرضه انواع ماهی شمال بوده است.
بازار فریدونکنار از انواع ماهی های استخوانی دریای شمال کشور را به فروش می رساند که می توان ماهی سفید، کپور، کفال، کولی و سوف اشاره نمود. البته شما می توانید از طریق شماره زیر انواع ماهی شمال کشور را به صورت اینترنتی خرید کنید.
منبع: ماهی و میگو ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *