با چای طبیعی لاهیجان سر درد خود را درمان کنید

طبقه بندی گیاهی گیاه
 چای یک ماده غذایی و نوشیدنی است که از فرآوری شاخساره های تازه با روش های خاصی به دست می آید، جایگاه مهمی در زندگی روزمره دارد و پس از آب بیشتر به صورت مایع وارد بدن می شود. 

گیاه چای از جنس Camellia از خانواده Theaceae از راسته Parietales، از زیردسته گلبرگ آزاد از طبقه دو لپه ای قسمت پایینی آنژیوسپرم های گیاهان گلدار است.
گیاهی است همیشه سبز اگر اقدامات فرهنگی (مراقبتی، هرس) انجام نشود، می تواند ظاهر درخت را به خود بگیرد گیاه چای گیاهی چند ساله است.
سن بهره وری اقتصادی 50 سال است، می تواند تا 100 سال عمر کند.

 در سال 1881 گیاه شناس به نام Ogust Kunntz چای را Camellia sinensis نامید و با قرار دادن حروف (L) (OK) در انتهای این نام در داخل پرانتز، مشخص کرد که این نام متعلق به Linaus و O. Kuntze است.

همچنین در کشور چین از چای طبیعی لاهیجان نیز استفاده می شود زرا عطرو بو طعم متفاوتی دارد

چای چینی
دارای برگ های کوچک مات و سفت است.
میزان تانن و کافئین موجود در ترکیب آن کمتر از چای آسام و غیره است.
رنگ دم کرده آن روشن،
بازده برگ آن کم، در برابر سرما کاملاً مقاوم است.

برگ چای آسام
در مقایسه با شاخه بزرگ، براق، نرم و آویزان است.
در مقایسه با نوع چینی آن سرشار از ترکیبات معطر و کافئین است و رنگ دم آوری قوی دارد.
اگرچه عملکرد برگ زیاد است، اما در برابر سرما و شرایط نامساعد مقاوم نیست.


خواص گیاهی
گیاه چای که عمری یک قرنی دارد وقتی در طبیعت رها می شود ظاهر درخت را به خود می گیرد ساختار گیاهی که از نظر شکل ظاهری پراکنده است، به صورت تک تنه و همچنین به صورت چند ساقه می باشد گیاهی است همیشه سبز که برگ هایش نمی ریزد.

در تابستان و زمستان برگ دارد، در جاهایی که دما و رطوبت کافی وجود دارد، تشکیل شاخه ها در طول سال ادامه می یابد، به عنوان مثال در جنوب هند، سریلانکا، جاوه، سوماترا و کنیا در نقاطی که بین فصول سال اختلاف دما و رطوبت وجود دارد.

به عنوان مثال، در شمال و شمال شرق هند، در شمال شرق چین و ژاپن، در برخی از مناطق خنک آفریقای جنوبی، در سواحل دریای خزر همسایه ما گرجستان و ایران و در کشور ما به طور متناوب در گیاه چای جوانه ها ایجاد می شود در مکان هایی که برای تشکیل ساقه در طول سال مناسب نیستند، تشکیل ساقه در فصل سرد مکث می کند در برگ ها و جوانه ها رشدی وجود ندارد.

به عبارت دیگر گیاه چای در دوره های سرد وارد دوره استراحت (خواب) می شود برای اینکه شاخه ها به طور مداوم روی گیاه چای در دوره تبعید تشکیل شوند، باید باران فراوان و درجه حرارت کافی باشد.

در غیر این صورت، در طول دوره ساقه، گیاه ساقه مورد انتظار را نمی دهد، رشد به طور قابل توجهی پسرفت می کند و بنابراین مقدار محصول به طور قابل توجهی کاهش می یابد.
در تولید چای مرغوب از دو برگ و یک جوانه تازه بریده شده از نوک شاخساره گیاه چای استفاده می شود.
به عنوان یک قاعده کلی، استفاده از دو برگ و یک غنچه از نوک ساقه برای تولید چای توصیه و مطلوب است. 

دلیل این امر این است که با رفتن از برگ جوان به پیر در گیاه چای، مقدار پلی فنول کاهش می یابد، یعنی مواد مشخصه ای که بر کیفیت برگ تأثیر می گذارد در برگ ها و جوانه های جوان جمع می شود.
به طور کلی اولین شرط تولید چای باکیفیت و موفق، محصول خوب است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *