بازار بهترین ماهی شمال ایران

اگر به دنبال خرید ماهی شمال می باشید و نمی توانید بهترین آن ها را انتخاب کنید، بهتر است مطلب زیر را مطالعه کرده و با انواع ماهی شمال ایران آشنا شوید. بازار بهترین ماهی شمال کدام می باشد؟
دریای خزر یکی از برترین دریا های پهناور ایران به شمار می رود که انواع ماهی دیسکس را در خود پرورش می دهد. البته باید بدانید که این دریا از معروف ترین ماهی های جهان را تولید و پرورش داده و در اختیار مردم قرار می دهد. از معروف ترین ماهی های دریای خزر می توان به اوزون برون، سفید، آزاد و… اشاره کرد که در ادامه بیش تر در مورد آن ها صحبت شده است.

بهترین انواع ماهی شمال ایران

ماهی آزاد: از برترین و لذیذترین ماهی های شمال کشور ماهی آزاد محسوب می شود. این ماهی از گوشت مرغوب و نارنجی رنگی برخوردار بوده و پوست این ماهی نقره ای با خال های سیاه می باشد. البته ماهی سالمون یا آزاد عالی ترین ماهی جهان محسوب می شود و دارای خاویار درشت نارنجی رنگی برخوردار می باشد. این ماهی کپور بیش تر در دریای خزر رشد می کند و از کمیاب ترین ماهی های خزر به شمار می رود. قیمت این ماهی بسیار گران بوده و از گرانترین ماهی های شمال محسوب می گردد.

ماهی سفید: ماهی سفید از مرغوب ترین ماهی شمال به حساب می آید، چرا که از گوشت نرم و سفید برخوردار بوده و طعم آن فوق العاده خوشمزه می باشد. ماهی سفید از بدنی دوکی شکل و کشیده برخوردار است و همچنین در دو نوع دریایی و پرورشی یافت می شود. این ماهی از تیغ های فراوانی برخوردار بوده و به همین دلیل با نام ماهی استخوانی دریای خزر نام برده می شود. بهترین روش پخت ماهی سفید به صورت سرخ کردنی و کبابی است.

ماهی سوف: از برترین و گرانترین ماهی های دریای خزر که بعد از ماهی جنوب سفید پرفروش ترین ماهی محسوب می شود، ماهی سوف نام دارد. این ماهی از بدنی دوکی شکل و پوزه ای باریک برخوردار بوده و گوشت آن سفید و نرم ولی بدون خار می باشد. فلس های ماهی سوف نقره ای بوده و از بزرگترین ماهیان سوف به شمار می رود. این ماهی در آب های شیرین یافت می شود و وزن آن حدود 2 کیلوگرم و طول آن 100 سانتی متر می باشد.

ماهی اوزون برون: از مرغوب ترین ماهی های شمال که هم از از نظر اقتصادی و هم از نظر غذایی بسیار ارزشمند می باشد، ماهی اوزون برون نام دارد. ماهیان خاویاری در ایران در سه نوع بلوگا استروژن، آسترا و سوروگا وجود دارد که از برترین آن ها می توان به بلوگا اشاره کرد. اما ماهی اوزون برون با نام سوروگا معرفی شده است و خاویار مرغوبی را در خود پرورش می دهد. این ماهی از معروف ترین ماهیان خاویار در جهان می باشد که در دریای خزر ایران یافت می شود. پوست آن کلفت و خشن بوده و در هنگام پخت باید پوست آن را جدا نمود.

بازار ماهی شمال ایران

ایران یکی از پرورش دهندگان انواع ماهی در خود می باشد که البته به دلیل داشتن دریاهای پهناوری چون خزر دارای اهمیت زیادی می باشد. بازار ماهی های شمال بیش تر در مازندران و گیلان می باشد و البته بابلسر نیز صیدگاه انواع ماهی چون سفید و کفال است.
برای خرید بهترین انواع ماهی که به صورت مستقیم از بازار ماهی شمال کشور تهیه می شود، باید به سایت ایران فیشرمن مراجعه کنید. این سایت برترین انواع ماهی هوکی تازه و منجمد شده را در اختیار شما قرار می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *