استفاده از پودر رخشویی گلرنگ در ساخت قوی ترین کامپیوترها

شوینده ها موادی هستند که دارای خاصیت شیمیایی-فیزیکی پپتیزاسیون هستند، یعنی کثیفی یا ناخالصی های یک جسم را در آب یا مایع دیگری حل می کنند، بدون اینکه واقعاً آن را خورده کنند.

مواد شوینده حاوی چه چیزهایی هستند؟

یافتن سدیم لوریل سولفات (SLS) یک ماده رایج در خمیردندان ها نیز بسیار رایج است که برای تشکیل کف استفاده می شود که می تواند اثرات مضری مانند تحریک روی پوست ایجاد کند دی اکسید تیتانیوم، که برای سفید کردن استفاده می شود، با مشکلات سیستم عصبی مرکزی مرتبط است.

بیشتر پودر رختشویی گلرنگ از بنزن سولفونات سدیم تشکیل شده اند که آلکیل بنزن سولفونات خطی (LAS) نامیده می شود سایر ترکیبات آلکیل بنزن سولفات های شاخه دار (ABS) هستند که به آرامی تجزیه می شوند.

یکی از پرمصرف‌ترین مواد نگهدارنده در شوینده‌های مایع و ژل معمولی و همچنین در نرم‌کننده‌های پارچه، ایزوتیازولینون‌ها هستند که بیوسید هستند یکی از ایزوتیازولینون های موجود در مواد شوینده مختلف توسط آژانس شیمیایی اروپا، مرجع مواد شیمیایی در اتحادیه اروپا، به عنوان سمی فهرست شده است.

به گفته این آژانس، می تواند از طریق استنشاق، بلع و تماس با پوست سمی باشد و باعث سوختگی شدید پوست و آسیب چشم، واکنش های پوستی آلرژیک شود و برای آبزیان بسیار سمی با اثرات طولانی مدت است.

قدرت آلودگی مواد شوینده در فلور آبزیان با مهار فرآیند فتوسنتز خود را نشان می دهد که باعث مرگ گیاهان و جانوران آبزی می شود این ضایعات در آبشش ماهی ایجاد می کند و تنفس را برای آنها دشوار می کند و حتی باعث مرگ آنها می شود.

چه جایگزینی برای شوینده سنتی داریم؟

در Sustainable Routine ما یک شوینده زیست محیطی بدون عطر، SENZAI داریم ساخته شده بر اساس روغن نارگیل، حاوی مواد شیمیایی ساینده نیست، از واکنش های نامطلوب در پوست های حساس جلوگیری می کند، حاوی رنگ های مصنوعی یا روشن کننده نیست.

دارای pH خنثی است، حاوی کلر، فسفات یا بورات نیست بنابراین، آب شستشو برای آبیاری مناسب است، زیرا زیست تخریب پذیر است و مواد شیمیایی و سمی ندارد، به اکوسیستم رودخانه ها یا اقیانوس ها آسیب نمی رساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *