استفاده از لوازم دکوری چینی در فرانسه افزایش پیدا کرد

ویرایش شده توسط فرانچسکا تسارولو

اشیاء و مبلمان عتیقه می توانند عناصر مبلمان عالی باشند که می توانند هر اتاق و محیطی را شخصی تر کنند.

اگر فکر می کنید نقاشی های باستانی یا مبلمان دوره اشیایی هستند که فقط در موزه ها یافت می شوند و باید با علاقه به آن ها نگاه کرد اما در خانه خود استفاده نمی شود، در اشتباهید! بیشتر و بیشتر، در واقع، اشیاء دوره برای تجهیز خانه های مدرن مورد قدردانی قرار می گیرند.

در واقع، اگر عاقلانه انتخاب شوند، اشیاء عتیقه می توانند جلوه ای هنری به خانه های ما بیافزایند، در حالی که آنها را از بقیه متفاوت می کنند: از آنجایی که آنها اغلب قطعات منحصر به فرد هستند، در واقع، عتیقه ها به طور تصاعدی میزان اصالت هر اتاق را افزایش می دهند.

با این حال، انتخاب لوازم دکوری چینی برای تجهیز منزل شما همیشه آسان نیست و باید با در نظر گرفتن عوامل مختلفی انجام شود، اول از همه بقیه مبلمان و سبک وسایل موجود.

در واقع، سبک شیء عتیقه یا مبلمانی که می خریم باید با زمینه ای که در آن قرار گرفته است، هماهنگ باشد اما مراقب باشید: این مطمئناً به این معنی نیست که یک شی عتیقه را فقط می توان در اتاق هایی قرار داد که با مبلمان آنتیک یا در هر صورت کلاسیک مبله شده اند، برعکس!

در واقع، یک روند نسبتاً گسترده ترکیب عناصر دوره با عناصر مدرن تر است و ترکیبات اصلی و بسیار شخصی ایجاد می کند.

اولین قانون برای ایجاد یک ترکیب عالی این است که زیاده روی نکنید: اگر یک عنصر عتیقه در یک اتاق می تواند آن را تقویت کند، استفاده از تعداد زیاد می تواند اثر معکوس ایجاد کند، به این معنا که می توانید یکدیگر را خاموش کنید.

علاوه بر این، اگر عتیقه‌ها متعلق به سبک‌ها و دوره‌های مختلف باشند، خطر ایجاد سردرگمی و انتقال حس سنگینی وجود دارد.

قانون دوم، بنابراین، اگر بیش از یک شی عتیقه را برای یک اتاق انتخاب می کنید، ترجیح دادن سبک های مشابه و قدمت به همان دوران است. با این حال، سبک‌ها و دوره‌های مختلف می‌توانند در کنار هم وجود داشته باشند، به شرطی که حداقل در مورد رنگ‌ها یا خطوط اشیاء یکنواختی حفظ شود.

نقاشی‌های باستانی مستحق بحث جداگانه‌ای هستند: در این مورد، اغلب موضوعی است که نشان‌دهنده تفاوت است، بیش از دوران یا جریان هنری که به آن تعلق دارند. به عنوان مثال، در اتاق خواب ها، مناظر آرامش بخش محبوب ترین یا برای کسانی که هنر مذهبی را دوست دارند، تصاویری از خانواده مقدس است.

از سوی دیگر، پرتره‌ها بیشتر در سالن‌ها یا ورودی‌ها قرار می‌گیرند، در حالی که اتاق‌های ناهارخوری شاید متنوع‌ترین اتاق‌ها باشند زیرا خود را به موضوعات مختلف اختصاص می‌دهند.

اگر تصمیم به خرید یک تابلوی عتیقه دارید، به خصوص اگر یک شی با ابعادی باشد که دقیقاً در آن وجود ندارد، باید در نظر داشته باشید که به عنوان یک عنصر برجسته در اتاق برجسته می شود و به همین دلیل موقعیت و موقعیت آن در ترکیب با بقیه مبلمان باید با توجه خاصی تصمیم گیری شود.

به طور خلاصه، انتخاب مبله خانه با اشیاء عتیقه می تواند مزایای بی شکی را به همراه داشته باشد، اما انتخاب اینکه کدام شی را بخرید و چگونه آن را در یک زمینه خاص قرار دهید باید با دقت انجام شود!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *