استفاده از زیتون خام کیلویی در اسانس غذای شمالی

خواص زیتون
ضد التهاب
زیتون حاوی اولئوکانتال است این یک ماده مغذی با خواص ضد التهابی است که همچنین یک مسکن طبیعی است.

بهترین سوغات رشت زیتون خام کیلویی می باشد که خواص بسیار زیادی نیز دارد

ضد حساسیت
زیتون همچنین می تواند به درمان آلرژی کمک کند آنها پاسخ هیستامین سلول ها را در طول یک واکنش آلرژیک کاهش می دهند و جریان خون را پشتیبانی می کنند آنها می توانند اثرات آسم را که در آن با التهاب روبرو هستیم، کاهش دهند.

آنتی اکسیدان
میوه های درخت زیتون سرشار از ترکیبات گیاهی با خواص آنتی اکسیدانی است ، یعنی از بدن ما در برابر به اصطلاح محافظت می کند.

استرس اکسیداتیو این ترکیبات عبارتند از: کوئرستین، هیدروکسی تیروزول، اسید اولئانولیک، اولئوروپئین آنتی اکسیدان های ارزشمند موجود در زیتون نیز ویتامین های A، C و E هستند.

آنتی اکسیدان ها عملکردهای بسیار مهمی را در بدن ما انجام می دهند، به عنوان مثال آنها بروز بیماری های نورودژنراتیو مانند بیماری آلزایمر را به تاخیر می اندازند و پیری بدن را کاهش می دهند.

ضد سرطان
آنها اثر ضد سرطانی خود را مدیون خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی ذکر شده هستند استرس اکسیداتیو و التهاب مزمن عواملی هستند که خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهند.

تاثیر بر عملکرد صحیح دستگاه گوارش
زیتون و روغن زیتون ترشح صفرا و هورمون های لوزالمعده را فعال می کنند و خطر ابتلا به سنگ را کاهش می دهند آنها همچنین اثرات مفیدی در گاستریت و زخم های آن نشان می دهند.

مقادیر زیاد فیبر بر عملکرد صحیح دستگاه گوارش تأثیر می گذارد و از جمله از موارد دیگر محافظت می کند در برابر یبوست همچنین مشخص شده است که چربی های تک غیراشباع موجود در زیتون و روغن زیتون می توانند از کاهش وزن حمایت کنند رژیم غذایی سرشار از این چربی ها باعث افزایش سطح سروتونین در خون می شود که مسئول احساس سیری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *